Wednesday, July 14, 2010

Variasi Akhbar Metro 'Khamis, 15 Julai 2010'

Hari ni sayer nampak something yang menarik dalam akhbar Metro m/nV12:

SENTIASA DOA UNTUK ISTERI TERSAYANG
(hopefully bakal2 suami/ suami/ pakwe kat luar saner take note pasal bnde nie yer)

Perjumpaan yang manis

yang ni agak menarik. setelah pulang dari kerja, outstation, or pape je yang memisahkan korang berdua,mulakan salam/sapaan baik ketika bertemu.Salam dan senyum adalah sunah manakala berdoa utk isteri adalah wajib. Jabat tangannya dan kucup dahinya...Wahhh!!! Syoknyer...

Ucapkan kata-kata yang baik

Pilik kata2 positif, yer betul! yang ni lagi betul, berikan PERHATIAN KETIKA MENDENGAR KATA-KATANYA. Usah lupa panggilan mesra kesukaanya kerana itu akan merapatkan hubungan korang.

Bersahabat dan santai

Jgn sibuk dgn urusan sendiri, sediakan waktu utk bersamanya. Sampaikan pdnya berita yg  menyenangkan dan sering ingtkan kenangan terindah bersamanya. Yang ni sayer suker sgt....

Permainan dan selingan

Senda dan gurau tntunya akan menceriakan suasana rumah tangga. Ajklah si dia menonton wyg or pape je, even kalau just ajk jenjalan tgk petstore pun si isteri akan appreciate sgt2 sebenarnya...sbb yg dia mahu hanyalah berada di smping suami tercinta.

Musyawarah

Yang ni pun saya suka, and sayer rse betul. Biasakan musyawarah/mesyuarat dalam menyelesaikan masalah rumah tangga. Suami jgn buat keputusan tanpa pgthuan isteri, dgr pendapat isteri.
....selebihnya andablh baca sendiri kat paper Metro yer...

0 comments: