Thursday, October 21, 2010

My Mr Right...



I can say that I found my Mr. Right about three years ago right here in this Metropolitan City...

Kenapa dia Mr. Right? Sebab pertama, dia adalah cinta pertama saya..Sebab kedua, saya mencintai dia sepenuh hati saya dari dulu smpai sekarang and Insya Allah akan kekal selama-lamanya...

Girls out there, let me tell u something..How young u are, but when u being touched by true love, u will by hook or by crook get ready to take your relationship to another level..Marriage..

Saya nak share dengan  u all apa perasaan saya terhadap Mr. Right saya ni.. Saya x pernah bercinta sebelum ni..Dia yang pertama hadir dalam hidup saya, and segala pantang larang dalam percintaan x pernah saya tahu..Pada mulanya, apabila dia memegang tangan saya dlm keretanya dan menyatakan bahawa dia sayangkan saya, I was like, biar betul dia ni..xkan baru knl dh jatuh sayang and vice-versa. Tetapi selepas itu saya tahu, apabila seorang lelaki benar2 jatuh cinta,  perubahan sikapnya mula kelihatan.. Hatinya yang dianggap keras (Mr.Right saya ni HOD kat tmpt dia keje and terkenal dgn kegarangannya...) selama ini, menjadi lembut seperti kapas. Bahkan dia sanggup berkorban dan melakukan apa shaja untuk saya, termasuk deliverkan makanan waktu malam (waktu saya belajar dulu). Sekeras mana pun hati lelakinya, dia pernah mengalirkan air mata (tu first time saya tgk dia menangis) semasa nak hantar saya naik bas balik kampung...Time tu kitorg singgah Titiwangsa jap..

Saya tahu dan sedar, sentiasa tahu apabila dia sentiasa bersungguh-sungguh mahu melakukan apa sahaja demi saya seikhlas hatinya...Saya makin jatuh cinta apabila dia buat macam tu.. Then, saya tanamkan dalam hati saya, ternyata saya tak silap pilih teman hidup!!

Dia juga sentiasa buat hati saya senang dan yaang membuatkan saya terharu, dia mula mahukan perhubungan yang serius, bila dia berbicara ttg mahu memperkenalkan saya dengan keluarganya..bercakap soal perkahwinan...Saya rasa bahagia..Dan perbuatannya itu makin membuatkan saya mencintainya...

Mmg x diakui dia kuat membebel..tapi jauh di sudut hatinya dia mahu MENGINGATI saya..dia mahu perhubungan kami berjalan lancar tanpa sebarang masalah dan saya menghargai setiap bebelannya walaupun telinga agak sakit...Dan setiap nasihatnya itu, membuatkan saya bertambah cintakannya...

Semakin lama perhubungan kami, timbul pula pelbagai kembimbangan dlm benak otak saya ni,  termasukla akan kehilangannya..Tu perkara yang paling saya takut... AKAN KEHILANGANYYA...saya tidak mampu untuk berdepan dengan fakta : saya kehilangan cinta pertama...Tidak mampu... Walaupun dia pernah melakukan kesilapan, saya tetap bangun berjuang untuk dapatkan kembali cintanya...dan saya berjaya...moga-moga kali ni saya berharap dia sudi berjuang bersama-sama saya, untuk mekarkan lagi perhubungan cinta ini.

Lucu apabila difikirkan saya dan dia selalu berperangai seperti kebudak-budakan...hanya untuk menagih perhatian dan belaian manja...Dia sememangnya manjakan saya dari dulu hingga sekarang...Dan itu membuatkan saya bertambah cintakan dia...

Setiap kali saya ada masalah, orang yang pertama yang sanggup berada di samping saya adalah dia, tidak kira waktu, tidak kira masa...walaupun dia tak dapat berbuat apa-apa, sekurang-kurangnya dia sanggup memeluk saya untuk pastikan yang saya bukan keseorangan..Dan itu juga membuatkan saya bertambah mencintainya...

Kerja-kerja saya memerlukan saya untuk sentiasa keluar outstation dan dia sanggup ambil cuti untuk bersama-sama saya.. Apabila dia ada hal yang x dapat dielakkan dan saya perlu keluar outstation di tempat yang jauh, dia akan menggelabah dan risau x menentu..Dan gelabah dan kerisauan dia itu memebuatkan saya bertambah cintakan dia...

Dia sanggup menitiskan air mata semata-mata kerana saya..Dan setiap titisan air matanya itu membuatkan saya lebih menyintainya...

Dan pengorbanan yang paling besar yang pernah dilakukannya adalah meletakkan saya di tempat yang paling selamat iaitu dalam hatinya...Dan pengorbanannya itu membuatkan saya bertambah mencintainya...

Dialah Mr.Right saya...
Dialah kawan saya...
Dialah hidup saya...
Dialah Mohammad Fadzil saya...

Zetty~~~

0 comments: